2012. augusztus 2., csütörtök

Kérdezős blogger díj

 Díjat kaptam, amit köszönök Nokedli molytársamnak. :)





Igyekszem értelmes válaszokat adni, és persze normális kérdéseket kieszelni. :D Na de lássuk a "játék" szabályait. :)

    Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
    A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
    11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
    11 embert meg kell jelölni és linkelni
    Nincs visszaadás/visszajelölés


Akkor lássuk a 11 dolgot rólam:

1. Hatalmas állatbarát vagyok. Imádok minden állatot!
(na jó ez erős túlzás......de a cukikat szeretem. :) Nagy álmom, hogy egyszer eljuthatok egy delfináriumba, ahol a delfinekkel úszhatok.

2. Kiborít, ha valaki a könyvek gerincét megtöri, ha firkálnak a lapokra, ha szamárfüleznek, ha nyitott állapotban lefordítva "jelölik", hogy hol tartanak......stb.stb. :P

3. Hosszú (majdnem fenékig érő) hajam van, és sosem járok fodrászhoz.

4. A rock zene a kedvencem. :D

5. Imádom az eső "friss illatát".

6. Van 3 orchideám, és a lehetetlenre készülök: beszerezni egy kék színűt.
(Csak 1 orchidea létezik aminek kék színe van, és mondanom sem kell, az lakásban nem bírja, és ha be is lehet nagy nehezen szerezni......az ára igen borsos.)

7. A kék és a fekete a kedvenc színeim.

8. Mániáim a boszorkányok. Minden érdekel, perek, babonák, "képességeik", üldözések......stb.
Jó pár regény, és szakkönyv van már a polcomon rólok. :)

9. Nem szeretem a nyarat, a hőséget. A tavasz a kedvenc évszakom, amikor minden szép zöld. :)

10. Gyűjtöm a nagyhasú, nevető Buddha figurákat. És egyszer azért is eljutok egy buddhista templomba. :)

11. Nagy vallomás: Mostanában nem könyvmoly vagyok, hanem inkább könyvgyűjtögető. Egyszerűen alig van időm olvasni. :P


Válasz a 11 kérdésre:

1. Előfordult-e valaha, hogy az éppen olvasott könyv szereplőjével álmodtál?
Igen, és amikor felébredek akkor még emlékszem is az álomra, de másnapra tuti mindig elfelejtem. :P

2. Volt olyan, hogy olvasás közben kedvet kaptál egy helyszín bejárásához, s aztán be is jártad azt?
Igen, van hogy kíváncsi leszek az adott helyre, környezetre, tájra de még sosem jártam be semmilyen könyves helyszínt sem.....sajnos.

3. Ha egy könyv szereplője lennél, milyen lennél? (amazontermészetű, vadromantikus, élőhalott, másegyéb)
Mivel nem vagyok nagyszájú, így tuti olyan karaktert választanék, aki megmondja a magáét, és akinek ha beszólnak, akkor megválaszol rá, nem pedig lehajtott fejjel félrevonul.
(És valamilyen gonosz boszi lennék, akinek ha nem tetszik valami, akkor békává változtat mindenkit. :D)

4. Hangulatolvasó vagy, vagy valamiféle terv/lista szerint haladsz?
Is-is. Inkább a molyos kihívások alapján próbálok haladni, de egyúttal össze is egyeztetem a hangulatomhoz (szerintem) illő könyvekkel.

5. Ha már lista: mit gondolsz ezekről a mostanság divatos listákról? (1001 könyv, 303 könyv, satöbbi)
Nem igazán figyelem őket......nem érdekelnek ezek a listák.

6. Egyszerre egy könyvet olvasol, vagy többet?
Régen híve voltam az "egyszerre csak egyet"-nek, de most már több könyvet olvasok egyszerre, ami azért gond, mert ha már a nyolcadik történetbe kezdek bele, akkor néha elfelejtem az első könyvben olvasottakat ..... :P

7. Ha befejeztél egy könyvet, még morfondírozol az olvasottakon egy darabig, vagy rögtön ugrasz a következőért?
Változó. Hangulattól függ, meg attól hogy az adott történet milyen érzelmeket váltott ki belőlem. Ha valami borzalmas könyvet olvastam, akkor utána egyből kell valami ami elfelejeteti velem, de ha valami jó, elgondolkodtató történet volt, akkor kell pár nap míg átgondolok mindent.

8. Mi volt a legnagyobb könyves csalódásod? (akár jó, akár rossz értelemben)
Sam Taylor: Erdő köztársaság
Valami borzalmas.............Amolyan "van mondanivalója", de mégis mire elolvasod se eleje, se vége, értelmetlen összevisszaság. Az a könyv nagyon feldühített, mert egy klassz sztori lehetett volna belőle, erre az író, mikor nem tudta, hogy most mi legyen a következő lépés, akkor úgy oldotta meg, hogy a főszereplő egyszerűen elájult, és senki nem tudott semmiről, hogy mit tett, hogy mi a következmény.... A végén meg kiderült, hogy.........áááááá ez spoiler lenne. ;)

9. Bárkinek szívesen kölcsönzöl könyvet, vagy csak néhány kiválasztottnak?
Csak néhány ember van akiben megbízom....szóval csak kiválasztottaknak.
(Tankönyv kölcsönadásnál megtanultam, hogy nincs nekem szükségem kólával átitatott, rágóval összeragasztott könyvekre. :P)

10. Egy indiszkrét kérdés: tanulóként bedugtad a tankönyvet éjszaka a párnád alá, hogy alvás közben fejedbe szálljon a Tudás? :)
Nem. :) Jó kislány voltam, és mindig tanultam. (Na jó, nem mindig. :)

11. Egy még indiszkrétebb kérdés: mi a kedvenc nassod?
Jaj, nehéz választani. Az oroszkrémkockától kezdve, a túrós palacsintán keresztül, a somlói galuskán át, a sztracsatella fagylaltig minden jöhet....... :)))
Nyam, éhes is lettem egy kis csokira. *elballag a konyhába csoki után kutatni* :D


Én kérdéseim a jelöltjeimhez:

1. Vannak könyves heppjeid? (pl. nem szereted a gerinctöréses könyveket, szamárfület, stb.)
2. Könyvtári könyveket vagy inkább saját könyveket olvasol többet?
3. Ha lehetne egy könyvtárszobád milyen lenne?
4. A családodban/baráti körben te vagy a legnagyobb könyvmoly?
5. Próbálsz rávenni embereket a környezetedben az olvasásra?
6. Ha éppen nem olvasol, akkor mivel töltöd a szabadidődet?
7. Ha könyvet vásárolsz, akkor befolyásolnak a molyos/blogos ajánlások, jó kritikák?/Vagy inkább beleolvasol a könyvesboltban esetleg a könyvtárban az adott könyvbe?
8. Volt már, hogy csak a jó cím/borító miatt vettél meg egy könyvet? Ha igen, mellé fogtál vele, vagy nem?
9. Azok a könyvek amik mégsem nyerik el a tetszésedet, eladásra vagy cserére kerülnek inkább?/Vagy esetleg megtartod őket, akkor is, ha tudod, hogy lehet, hogy sosem nyitod ki még egyszer?
10. Melyik könyvszereplő bőrébe bújnál bele, és miért?
11. Ha könyvet írnál, mintáznál magadról egy szereplőt?

Az én jelöltjeim:



Köszönöm! :)
A jelöltjeim, (főleg aki kapott már mástól kérdéseket) nyugodtan dönthetnek úgy, hogy nem válaszolnak. Megértem. De persze nagyon örülök, ha válaszoltok. :))))

1 megjegyzés:

  1. Jó kis bejegyzés lett :)
    És én még azt hittem, mindenki jár fodrászhoz rajtam kívül, erre írod Te is, írta Nima is, hogy hát nem... :D

    VálaszTörlés